Liebster award: odkryj nowe blogi.



Zanim jeszcze podzielę się z Wami relacją z naszego wyjazdu do Portugalii i Francji( tak schodzi mi z tym bardzo długo z różnych powodów) postanowiłam dodać jeszcze jeden wpis, z którego dowiecie się może trochę więcej o mnie. Zostałam zaproszona do zabawy przez Monikę z podrozowisko.pl. O co dokładnie chodzi. Liebster Blog Award ma pomóc w promowanie mniej znanych blogów podróżniczych i nie tylko. To szansa dla Was na znalezienie większej ilości inspiracji. Dlaczego nie spróbować? :)

Nagroda Liebster ma pomóc mniej znanym blogom w dotarciu do większej liczby odbiorców. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która nas nominowała, a następnie samemu nominować kolejne blogi, poinformować ich autorów o tym radosnym zdarzeniu oraz zadać 11 pytań. Nie wolno nominować osób, które nas wyróżniły.
O oto odpowiedzi na pytania od Moniki

Skąd pomysł na nazwę bloga?

Ciężko to jednoznacznie wyjaśnić. Prawdopodobnie wzięło się to z tego, że moim głównym miejscem rozpoczynania podróży jest Warszawa. Wiele osób pytało mnie skąd biorę tak tanie bilety lotnicze. Chciałam zebrać w jednym miejscu  wszystko czego nauczyłam się o tanim lataniu i pokazać, że tanie podróżowanie z Warszawy jest jak najbardziej możliwe. 

Bez czego nie ruszasz na wyprawę?

Nie będzie tutaj zaskoczenia. Podczas swoich wyjazdów nie potrafię obyć się bez dobrej mapy. Jest to dla mnie absolutna podstawa. Nie lubię korzystać z darmowych map, które można otrzymać w punktach informacyjnych czy hotelach. Zawsze potrzebuję mieć ze sobą swoją ulubioną, dokładną laminowaną mapkę. 

Który wyjazd najbardziej zapadł Ci w pamięć i dlaczego?

Najbardziej zapadł mi w pamięć ostatni wyjazd do Francji i Portugalii. Choć relacja jest jeszcze w przygotowaniu, to większość z Was dobrze wie co wydarzyło się podczas mojej ostatniej podróży. Wyjazd ten był związany z ogromną adrenaliną, trochę ze strachem o własne bezpieczeństwo (w tym niebezpiecznym okresie wylądowaliśmy m.in w Paryżu i Brukseli). Przede wszystkim doświadczyłam jednak ogromnego piękna Portugalii. Przepadłam, zakochałam się w widokach, kuchni. Portugalia to raj na ziemi. 


Co byś zrobił(a) z milionową wygraną w totolotka?

To też nie jest jakieś wielkie zaskoczenie, ponieważ duża część tej kwoty poszłaby na podróże. Na pewno pozwoliłabym sobie wtedy na wyjazd na Maderę i do Japonii. Resztę pieniędzy przeznaczyłabym na zakup własnego mieszkania, bo wbrew temu co było kiedyś sugerowane przez hejterów na blogu nie posiadam własnego lokum i regularnie opłacam czynsz w wynajmowanym mieszkaniu.

Jaka jest Twoja ulubiona książka podróżnicza?

Nie mam jednej kultowej pozycji. Bardzo cenię twórczość Beaty Pawlikowskiej, Martyny Wojciechowskiej i Wojciecha Cejrowskiego. Lubię również czytać książki z podróżą w tle, z których można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Polecam np. Pozdrowienia z Korei. Uczyłam dzieci koreańskich elit.


Najdziwniejsza rzecz, jaką zjadłeś(aś)?

Jeżeli chodzi o testowanie nowych rzeczy to jestem strasznym cykorem. Jeśli coś nie podoba mi się wizualnie lub pod względem zapachu wolę się do tego nie zbliżać. Nie potrafię sobie przypomnieć niczego czym mogłabym Wam zaimponować ;)


Czy jest na świecie miejsce, które Cię bardzo rozczarowało?

W każdym miejscu, które odwiedzam staram się szukać pozytywów i inspiracji. Nie mogę wskazać ani jednego miejsca, które w 100 % zawiodłoby moje oczekiwania. W każdym zakątku świata można znaleźć coś inspirującego i ciekawego. 


Czy masz jakieś swoje miejsce na ziemi?

Do niedawna twierdziłam, że moim miejscem na ziemi są Włochy. Prawdą jest, że ten kraj pokochałam miłością pierwszą i zawsze będę wracać do niego z dużym sentymentem. Uwielbiam Italię za kuchnię, klimat, ludzi. Jest to niesamowicie pozytywny kraj. Skłamałabym gdybym powiedziała, że w mojej głowie są tylko Włochy. Do tej listy z czystym sumieniem od niedawna mogę dodać Hiszpanię i Portugalię. 

Słodkie lenistwo czy intensywne poznawanie nowego miejsca?

Będąc w Polsce wykazuje się ogromnym lenistwem. Nie uprawiam regularnie sportów, znajduje sobie inne rozrywki. Jednak gdy ruszam "w świat" daje sobie ( i innym mocno popalić). Staram się brać z każdego wyjazdu 120 %. Nie straszne mi nawet 20 km trasy piesze, co sobie założę po prostu muszę zrealizować. Dlatego czasem po powrocie do Polski marzy mi się jeszcze kilka dni na regenerację ;) 

Co najczęściej przywozisz z podróży?

Dwie kategorie, które powtarzają się za każdym razem to słodycze i magnesy. Bez tego nie wracam i koniec. 

Czego nauczyły Cię podróże?

Ostatnio przeczytałam gdzieś bardzo piękne zdanie: "Podróże to jedyna rzecz na którą wydajemy pieniądze a stajemy się bogatsi." Podpisuję się pod nim bezgranicznie. Podróżowanie nauczyło mnie najwięcej chyba o samej sobie. Wiem już, że mogę sobie poradzić w najtrudniejszych sytuacjach.

Do zabawy nominuję:

Bewildered in Morocco  http://www.bewilderedinmorocco.com/

Poszli Pojechali http://www.poszli-pojechali.pl/

Byłem tu. Tony Halik https://btth.pl/

Odkryć Europę przed 30tką http://odkrywamynieznane.blogspot.com/

Dziękuję za wypowiedź http://dziekuje-za-wypowiedz.blogspot.com/

Lubię podróże http://lubiepodroze.eu/

Moje pytania do Was: 

1. Czy wyobrażasz sobie swoje życie bez podróżowania?
2. Jakie jest Twoje największe marzenie podróżnicze?
3. Ile kosztował Twój najtańszy bilet lotniczy?
4. Gdybyś mógł/mogła wybrać kraj, w którym chciałbyś/chciałabyś zamieszkać jakie byłoby to miejsce?
5. Jakie jest najładniejsze miejsce w którym byłeś/byłaś?
6. Czy wybierając się do innego kraju starasz się nauczyć chociaż kilku słów w ich języku? A może uważasz to za zbędne?
7. Wymień 3 blogi, które są dla Ciebie inspirujące. Dlaczego?
8. Która kuchnia świata jest Twoją ulubioną?
9. Ile trwałą Twoja najdłuższa podróż samolotem? Jak radzisz sobie z długimi lotami? Czy masz jakieś sposoby na "zabijanie czasu" ?
10. Czy gdyby Twój blog w jakiś sposób zniknął podjąłbyś/podjęłabyś się próby odbudowania go od zera czy zakończyłbyś blogowanie?
11. Jak wyobrażasz sobie swojego bloga za 5 lat? Czy dalej będziesz go prowadził?


Komentarze

  1. Fajnie jest poczytać te odpowiedzi - od razu mam wrażenie, że lepiej się znamy :)
    Dziękujemy za nominację! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) Pozdrawiam i liczę na Wasze odpowiedzi :)

      Usuń
  2. Dzięki za pytania. Odpowiedziałam. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz